Allinox neemt distributie in eigen handen

team
Loyalty Solutions verdeelt vanaf heden Beka cookware in België

Allinox, de Belgische cookware specialist gevestigd in Oostrozebeke, biedt zijn klanten een nog betere service. Sinds januari 2021 hebben ze de distributie van de merken Beka en Kitchen Fun in eigen handen genomen via hun dochterbedrijf Loyalty Solutions. Hiermee wil Allinox een betere connectie hebben met de thuismarkt en het elan voortzetten voor een verdere groei.

Meer voeling met de markt

Allinox streeft steeds naar het beste. Niet alleen in hun merkenportefeuille, maar ook in hun productgamma en service naar de b2b-klant en eindconsument. Om de beste voeling met de markt te verkrijgen, heeft het bedrijf beslist om het heft in eigen handen te nemen en de distributie van de merken Beka en Kitchen Fun vanaf dit jaar zelf te doen via het dochterbedrijf Loyalty Solutions.

“We polsen voortdurend bij onze klanten over wat er speelt in de markt. Die input wordt gecentraliseerd om vervolgens om te zetten in productoptimalisatie en productontwikkeling”, klinkt het bij Michel Delmulle, oprichter van Loyalty Solutions.

beka

Vlotte communicatie

Dankzij de eigen distributie, verloopt de communicatie rechtstreeks. De klant kan meteen geholpen worden en krijgt toegang tot de uitgebreide productkennis en de specifieke cookware know-how van het gespecialiseerd team. Zo kunnen er op geen enkel moment frustraties ontstaan en vormt zich de ideale basis voor een duurzame klantenrelatie.

Positieve reacties

Michel: “We zijn nu een aantal maanden ver en de reacties zijn heel positief. De vertegenwoordigers krijgen via het distributieplatform de ideale verkoopstool om hun sterke productkennis te delen en de (potentiële) klant een assortiment op maat aan te raden.” Momenteel wordt het gamma van de klanten opnieuw geëvalueerd en bijgestuurd, met verrassende resultaten als gevolg. 

beka

Inspelen op trends

De coronacrisis heeft de Belg massaal aan het koken gebracht. Homecooking en de wereldkeuken zijn de laatste trends die duidelijk voelbaar zijn in de cookwarebusiness. Laat dat ook net zijn waar Allinox in uitblinkt. Via Beka heeft Allinox een uitgebreid assortiment zodat koken een nog grotere belevenis wordt.

Nieuwe showroom

Allinox en Loyalty Solutions nodigen u graag uit in hun spiksplinternieuwe Beka showroom. Hiermee kunnen bestaande en nieuwe klanten in de ideale setting de producten ontdekken. “We hebben gestreefd naar een frisse en huiselijke sfeer waar de producten helemaal tot hun recht komen. Verder laat de showroom toe om kookdemonstraties en staff trainings te houden, dat kan weliswaar pas eens we terug groepen mogen ontvangen. Via de showroom kunnen we de storytelling rond de verschillende collecties tot een nog beter einde brengen”, aldus Marketing manager Elise De Paepe.

showrom

Allinox blaast 30 kaarsjes uit

2021 belooft daarnaast ook een feestjaar te worden want Allinox bestaat maar liefst 30 jaar! Momenteel is Allinox wereldwijd actief met verschillende merken in meer dan 50 landen. "Vele medewerkers zijn hier al tientallen jaren verbonden aan ons bedrijf, was ons echt sterk maakt", reageert Elise. De afgelopen drie decennia kenmerken zich dan ook door een constante groei, een enorme know-how en ambitieuze toekomstplannen zowel in België als daarbuiten. Naast het inzetten op hun merkenportefeuille is Allinox ook volop bezig met een volledige rebranding om zich op te maken voor de komende 30 jaar!

BEKA COOKWARE
STATIONSSTRAAT 127
8780 OOSTROZEBEKE
056/67.46.80
info@beka-cookware.com
www.beka-cookware.com

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij GardenPro 

GardenPro maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.